Klachtenregeling
Mocht u onverhoopt niet helemaal tevreden zijn of twijfels hebben over de behandeling, dan hoor ik dat natuurlijk het liefst zo snel mogelijk van u zelf. Ik neem vragen of twijfels serieus, het bespreken hiervan kan de behandeling verbeteren. Als het niet helpt om uw vragen en twijfels met mij te bespreken, dan kunt u een beroep doen op een klachtenfunctionaris die u kan bijstaan. Als een klacht gaat over geïndiceerde behandelingen in het kader van de Jeugdwet of de WLZ dan kunt u een beroep doen op de klachtenregeling van de FVB. Op de site van de FVB vindt u het regelement, de contactgegevens en de procedure. In andere situaties geldt de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg. Om te voldoen aan de Wkkgz ben ik aangesloten bij de klachtenfunctionaris en geschillencommissie van NIBIG. Een klacht indienen kan via de servicedesk van het NIBIG, mailto:klachten@nibig.nl.
Tevredenheidsonderzoek
De mening van iedereen die speltherapie heeft gehad is belangrijk. De beroepsvereniging (FVB) doet tevredenheidsonderzoek. Dat is nodig om kwaliteit te kunnen toetsen en te kunnen aantonen. Daarom vragen vaktherapeuten cliënten (of ouders/verzorgers) om na afloop van een therapie traject een korte vragenlijst in te vullen. Ben jij of je kind bij mij in speltherapie geweest, is de behandeling afgerond en heb je de enquête nog niet ingevuld? Klik dan hier: https://nl.surveymonkey.com/r/tevredenheidsonderzoek_VVT.